Friday, February 5, 2010

itu la dia.....

cite pda saat ni.....

aku rase sian kat kawan2 aku.....disbbkan laki ego, kwn2 aku ni berconflict....so aku?? ntah la...aku support bffs aku la...tp hopefully everiting will settle down....

kadang2, kite nak bela atau nak jelas kan sesuatu yg kabur....tp pihak lagi satu tu tak dpt phm...n try to put all the blame on that person....

buat sang adam itu, jgn la lekas naek angin kalu benda yg diperkatakan bukan salah anda....jgn letak kan ego anda ditangga pertama sehingga menyebabkan hawa anda berada dlm keadaan yg dia sendiri tak pasti....setiap insan ade perasaan....fhm, semua org nak difahami....tp dlm semua situasi mestila ade win2 situation....jikalau pasangan anda tu buat salah...tegor la dgn hikmah bukan tinggal kan dia dgn tanda tanye....dgn pelbagai persoalan....kadang membuatkan sahabat yg melihatkan hawa tu berasa kesian dan ingin membela nye...

tp semua nye jd complicated bile sang adam tidak sedar bhawa hawa nye dlm kesengsaraan disbbkan nye dan sahabat yg prihatin cbe membela si hawa....sang adam yg ego, trus memarahi dan menuduh sahabat ni sdg kan dia tak faham mesej yg tersirat yg ign disampaikan oleh sahabat prihatin ini.....ukhuwah yg suci ini telah dikotori dgn fitnah dan salah faham....nauzubillah...

akhirnye masing2 bw haluan sendiri...membawa hati luka....manusia mmg complicated...tp itu la lumrah nye....

2 comments:

m.a.s.h said...

yep. kdg2 ego tu jugak bole mbawak kehancuran. jadikan ia sbg satu tauladan. mgkn mmbe anda bole fokus pada yg lain plak. wink.wink. ^^

aLwayz M.I.N.E said...

tu la...ego tak bertempat...tp tu la...cian lak member2 aku ni...